Dünyanın en çok ülkesine uçan, yıllık bazda en fazla büyüyen hava kargo firması unvanlarına sahip şirket 2033 yılında bölümün en büyüğü olmayı hedefliyor. THY Genel Müdür Yardımcısı (Kargo) Ali Türk, son yıllarda global iktisadın ve lojistik kesiminin Kovid-19 ile başlayıp Ukrayna – Rusya ve Filistin – İsrail çatışmalarıyla devam eden çok sayıda krizle karşı karşıya kaldığını söyledi. Türk, “Bu güçlü şartlara karşın Turkish Cargo olarak üstün bir performans gösterdik. Salgın periyodunda yolcu uçaklarıyla 7 binden fazla kargo seferi icra ederek kapasite darboğazının üstesinden geldik. Toparlanma devrinde ise kesim üstü bir büyüme sağladık. Tüm krizlere çevik yapımız sayesinde tesirli tahliller üreterek yükselen bir ivme yakaladık. THY’nin 90 yıllık tecrübesi ve güçlü yapımız da bu güç periyotlardaki istikrarlı yükselişimizi daima destekledi ve bizi dünyanın en büyük hava kargo taşıyıcılarından biri haline getirdi” diye konuştu.
2033’te ‘1 numara’ hedefi
Başarılarının çeşitli fırsatların birleşiminden ve bu fırsatları kıymetlendirme yeteneklerinden geldiğine vurgu yapan Türk, hacim, gelir ve hizmet kalitesi açısından 2033’e kadar kesimde öncü olmayı hedeflediklerini lisana getirdi. Ali Türk, 2023’ü global hava kargo dalında yüzde 5.2 pazar hissesi ile dördüncü sırada tamamladıklarını aktararak, 2023 Ağustos prestijiyle önde gelen hava kargo taşıyıcıları ortasında üçüncü sıraya yükseldiklerini tabir etti. Türk, “Bu yılın birinci yarısında global pazar hissemizi (FTK) yüzde 5.8’e çıkardık ve mayısta yüzde 6 ile Turkish Cargo tarihinin en yüksek pazar hissesine ulaştık. Bu, kolay bir hesapla her 20 hava kargodan birini taşıdığımız manasına geliyor” dedi.
Yeni merkez kritik önemde
Turkish Cargo olarak, 135 ülkede 105 direkt kargo destinasyonuna hizmet verdiklerinin bilgisini paylaşan Türk, şöyle devam etti: “Yolcu ve kargo birlikte değerlendirildiğinde ise 21’i kargo uçağı olmak üzere 456 uçaklık filomuzla dünya genelinde 360’tan fazla noktaya ulaşıyoruz. Bu manada dünyanın en çok ülkesine uçan hava kargo markası unvanına sahibiz” dedi. İstanbul’da en son teknoloji sistemlerle donatılmış olan Turkish Cargo’nun yeni merkezi SMARTIST’in önemli ticaret noktalarını birbirine bağlayan bir transit merkezi olarak kritik rol oynadığına dikkat çeken Türk, Turkish Cargo’nun geniş uçuş ağı ile SMARTIST’in pozisyonu birleştiğinde 4 saatte 50’den fazla ülkeye, 7 saatte ise 60’tan fazla başşehre tek seferde ulaşabildiğini vurguladı.
Hedef 2033’te 10 milyar dolar
Kargo destinasyonlarını 2028’de 120’ye, 2033’te ise 150’ye çıkaracaklarını belirten Ali Türk şöyle devam etti: “Bu, global rekabette bize kıymetli bir avantaj sağlayacak. Mevcut 21 kargo uçağımızı, 2033 prestijiyle 44’e çıkararak daha güçlü bir filoya sahip olacağız. SMARTIST’in kapasitesini artırarak, 2.2 milyon tondan 4.5 milyon tona yükselteceğiz. Bu çalışmalar sonucunda, geçtiğimiz yıl 1.7 milyon ton olan operasyonel hacmimizi 2033’te 3.9 milyon tona çıkarmayı hedefliyoruz. Altyapı, uçuş ağı ve filoya yaptığımız yatırımlarla organik olarak büyürken, tıpkı vakitte paydaşlıklar, e-ticaret ve teknoloji yatırımlarıyla desteklediğimiz bir lojistik ekosistemi kurarak 3.2 milyar dolar kıymetinde bir hacim oluşturmayı planlıyoruz. Bu kapsamda, 2033’te 10 milyar dolara yakın bir gelire ulaşmayı amaçlıyoruz.”